Särkymättömät lasit - maailmanlaajuisesti ainutlaatuiset
International
Kieli
Valikko
  • FAQS
    USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
  • PRODUCT QUESTIONS
  • PAYMENT OPTIONS
  • DELIVERY, EXCHANGE AND RETURNS
  • Complaints
  • Styleguide Glasses Shape
  • TRY AT HOME BOX sunglasses
  • Sunglasses Lens Guide (without prescription)
  • TRY AT HOME BOX Optics
  • Optical Glasses
  • Eye-Glasses lenses
  • Pupil Distance Measurement
  • INCLINOX Glasses Fitting
  • DATA SECURITY

MISTÄ VOIN OSTAA TUOTTEITANNE JA MILLAISET OVAT JÄLLEENMYYJIENNE VALIKOIMAT?

 

Löydät kaikki jälleenmyyjämme jälleenmyyjähausta. Valitettavasti emme voi antaa paikkaansapitävää tietoa kunkin jälleenmyyjän reaaliaikaisesta valikoimasta. Jos jostain syystä jälleenmyyjällämme ei ole hakemaasi mallia suoraan saatavilla voivat he tilata sen vaivattomasti meiltä. Toinen vaihtoehto on ostaa gloryfy unbreakable tuotteet tietysti suoraan verkkokaupastamme täällä osoitteessa gloryfy.fi

Wie wechsle ich die Linsen oder Bügel meiner Sportbrille?

 

Dank unseres Quick Change Lens Systems dauert der Linsenwechsel nur ein paar Sekunden, ebenso der der Bügel. Der flexible Rahmen unserer gloryfy unbreakable Brillen ermöglicht diesen schnellen Wechsel. Somit ist man für jede Situation gewappnet.

 

KENEEN VOIN OLLA YHTEYDESSÄ JOS MINULLA TULEE KYSYTTÄVÄÄ LASEISTANI TAI TILAUKSESTANI?

 

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään sähköpostitse osoitteessa shop@gloryfy.fi tai puhelimitse numerosta 010 440 9180. Asiakaspalvelumme on auki arkisin klo 9-17.

MITÄ TARKOITTAA UNBREAKABLE?

 

gloryfy unbreakable eyewear – särkymättömät aurinkolasit ja silmälasit valmistetaan Itävallassa innovatiivisesta ja patentoidusta NBFX®-muovista. Tuotteemme ovat suunniteltu, kehitetty, tuotettu ja testattu joka päivä suoraan Itävalla Alppien sydämmessä, Zillertalissa pienen tiimin toimesta. Gloryfy unbreakable eyewear on täysin uniikki tuote - jokaiseen tuotettuun lasiin on sisällytetty ääretön määrä intohimoa ja yhden lasin valmistaminen kestää n. 37 tuntia. gloryfy lasit tehdään NBFX® polymeerista (G-Flex ja I-Flex) ja ne palautuvat aina takaisin lähtöasentoonsa, jopa rajunkin vääntämisen jälkeen. Uusia teknologioita testataan ja tuotekehitystä tehdään jatkuvasti ja ne implementoidaan mukaan omaan tuotantoomme omissa tuotantopakoissamme, laboratoriossa ja puhdastiloissa.

gloryfyn lasit ovat siis särkymättömiä ja turvalliset käyttää jopa ilmatyynyn lauetessa. Laseillamme on seuraavat sertifikaatit. STANAG N° 2920, ISO 12312, ANSI Z80.3 and AS/NZS 1067. Sinun ei tarvitse huolehtia lasien rikkoontumisesta syntyvistä silmävammoista, koska linsseistä tai kehyksistä ei irtoa sirpaleita edes kovimmissakaan voimissa ja tilanteissa. Silmien suojaaminen on tietysti ollut tuotekehityksen lähtökohta, sivutuotteena olemme saaneet aikaan aurinkolasin ja silmälasin joka on huolettomampi. Et tule tarvitsemaan kalliita korjauksia tai uusia linssejä istuttuasi lasiesi päälle tai taittaessasi sangan rikki. Särkymätön / unbreakable ei kuitenkaan tarkoita tuhoutumaton, takuumme ei ole voimassa jos lasit on tieten tahtoen koitettu tuhota!

KUINKA PITKÄ ON GLORYFYN TAKUU?

 

gloryfyn aurinkolasien ja silmälasien takuu on 2 vuotta. Tarkastamme jokaisen reklamaation ja tarvitsemme tätä varten tuotteen ostokuitin.

MISSÄ GLORYFY UNBREKABLE – TUOTTEET VALMISTETAAN?

 

Tuotteemme ovat suunniteltu, kehitetty, tuotettu ja testattu suoraan Itävallan Alppien sydämmessä, Zillertalissa pienen tiimin toimesta. Haluamme pitää patenttimme ja tuotantotapaamme salassa, taata nopean toimitusketjun varastoihin sekä liikkua pääkonttorin ja tuotannon välissä nopealla aikataululla. Tästä syystä meille on elintärkeää pitää toimintomme Itävallassa. Mies gloryfyn takana, tuotteen innovaattori ja toimitusjohtaja Christoph Egger: ”gloryfy unbreakable tuotteet ovat äärimmäisen monimutkaisia valmistaa ja tästä syystä meillä on oltava saumaton yhteys tuotannon ja kehityksen välillä. Tuottemme salaisuus on uniikissa tuotantomenetelmässä ja tätä pystytään kehittämään edelleen omassa laboratoriossamme. Löydät lisää toetoa gloryfyn tarinasta ja historiasta täältä.

MISTÄ SAAN ENSIMMÄISENÄ TIEDON UUSISTA MALLEISTA?

 

Tilaa uutiskirjeemme, seuraa meitä Facebookissa ja Instagramissa ja saat ensimmäisenä tiedon tulevista uutuuksista ja kaikesta jännittävästä mitä tapahtuu gloryfyn ympärillä.

MIKÄ TEKEE GLORYFYN LINSSEISTÄ AINUTLAATUISET?

 

gloryfyn särkymättömät linssit valmistetaan uniikista NBFX®-materiaalista. Linssin suuri kontrasti on peräisin massavärjäyksestä ja suojaavuus johtuu särkymättömästä ja pirstaloitumattomasta materiaalista. Näiden lisäksi 100 % UVA/UVB suojaus sekä erinomainen optinen laatu (ABBEn luku 44) ovat vain muutamia erikoisominaisuuksia, jotka tekevät linsseistämme ainutlaatuiset. Lue lisää linsseistämme täältä.

MITÄ ERI LINSSIVAIHTOEHTOJA GLORYFYLLÄ ON?

 

Tarjoamme useita eri linssivaihtoehtoja kattaaksemme kaikki eri tarpeet. Jos tarvitset kevyttä sävyä linssiin tummiin olosuhteisiin, tumma linssiä vuoristoon, polarisoivaa tai tummuvaa (fotokromaattista) linssiä, on meillä kaikki eri teknologiat ja niiden yhdistelmät olemassa. Voit lukea lisää teknologiastamme täältä ja löydät useat eri vaihtolinssit täältä.

Sama koskee myös silmälasien linssejä OPTICS mallistostamme: Täällä särkymätön teknologia on parhaimmillaan! Pystymme valmistamaan linssit vahvuuksilla yksitehoina tai monitehoina, tummuvina muutamassa eri sävyssä ja tarjoamme useita eri pintoja linsseihin, kuten kovan pinnan, heijastuksen eston ja hydrofobisen, eli vettä sekä likaa hylkivän pinnan.

OVATKO LINSSINNE NAARMUUNTUMATTOMIA

 

Kaikissa gloryfy unbreakable linsseissä on kova pinta ja hyvä naarmuuntumisen esto. Tästä huolimatta linsseihin voi tulla naarmuja, jos niitä ei käsitellä huolellisesti. Vaikka linssiin tulisi naarmu, ei sitä huomaa samalla tavalla koska koko linssi on massavärjätty ja naarmu ei poista väriä linssistä. Tämä naarmu häiritsee siis huomattavasti vähemmän kuin normaaleissa linsseissä. Linssin naarmuuntuminen ei ole takuun piirissä.

PYSTYNKÖ LUKEMAAN NÄYTTÖJÄ POLARISOIVILLA LINSEILLÄNNE?

 

Et, valitettavasti toimitamme ainoastaan tuotteen niillä linsseillä, jonka löydät gloryfy.fi sivuilta. Voit kuitenkin tilata helposti vaihtolinssit SPORT mallistostamme vaikka samaan tilaukseen! QCLS (Quick Change Lens System) idea on se, että gloryfyn kehykset ja linssit ovat erittäin taipuvia, joten eri väristen linssien vaihtaminen eri olosuhteisiin SPORTstyle mallistossa käy käden käänteessä. Löydät vaihtolinssimme täältä.

VOINKO TILATA MALLIN TOISILLA LINSSEILLÄ?

 

Et, valitettavasti toimitamme ainoastaan tuotteen niillä linsseillä, jonka löydät gloryfy.fi sivuilta. Voit kuitenkin tilata helposti vaihtolinssit SPORT mallistostamme vaikka samaan tilaukseen! QCLS (Quick Change Lens System) idea on se, että gloryfyn kehykset ja linssit ovat erittäin taipuvia, joten eri väristen linssien vaihtaminen eri olosuhteisiin SPORTstyle mallistossa käy käden käänteessä. Löydät vaihtolinssimme täältä.

ONKO GLORYFYN AURINKOLASIT SAATAVILLA OMILLA VAHVUUKSILLA?

 

Kyllä! Lähes kaikki aurinkolasimme (poislukien G11 mallit) ovat saatavilla omilla vahvuuksilla. Saat tästä lisää tietoa optikoiltamme. Löydät lähimmän optikon jälleenmyyjähausta.

VALMISTAAKO GLORYFY SILMÄLASEJA JA VOINKO TILATA NIITÄ VERKKOKAUPASTA?

 

Kyllä! Innovatiivinen gloryfy OPTICS-mallisto on nyt saatavilla omilla vahvuuksilla! Yksitehoina ja monitehoina! Yhdistelmä särkymättömästä linssistä ja kehyksestä on täysin uniikki maailmassa. Näet koko malliston täällä. Emme myy silmälaseja vahvuuksilla verkossa, mutta optikkomme auttavat sinua asiassa eteenpäin. Löydät lähimmän optikon jälleenmyyjähaustamme.

MITÄ TARKOITTAA KOOT L JA M SUN JA OPTICS - MALLISTOISSA

 

Koot M ja L viittaavat kehysten leveyteen. M – koon lasit ovat 131 mm leveitä ja L - koon lasit 143 mm leveitä

ONKO GLORYFYN LASTEN LASEJA SAATAVILLA

 

Julkaisemme Syksyyn 2018 uuden Junior malliston missä tuomme ikäryhmille 8-13 oman mallin muutamassa eri värissä.

MIKÄ ON PARAS TAPA PUHDISTAA LINSSIT?

 

Paras keino on käyttää lasien mukana tulevaa gloryfy mikrokuituliinaa. Linssit pystyy puhdistamaan myös kädenlämpöisellä vedellä tai optikolta saatavilla linssinpuhdistusaineilla. Linssin pinnat ovat erittäin herkkiä tietyille vahvoille aineille, joten käsittelethän niitä huolellisesti. Vältä paperilla hinkkaamista, karheita tekstiilejä ja nesteitä, jotka sisältävät alkoholia tai syövyttäviä aineita, koska ne voivat vahingoittaa naarmuuntumisenestopintoja.

MAKSUTAVAT

 

1. Maksutavat


Verkkokaupassamme voitte maksaa seuraavien pankkien maksupainikkeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki ja Oma Säästöpankki.

Luotto- ja pankkikorteista meillä käyvät: Visa (Nets), MasterCard (Nets), American Express (Nets). Näiden lisäksi voit käyttää myös Collector Laskua / Osamaksua tai MobilePay:tä.

Paytrail Oy vastaa kaikkien maksutapojen turvallisuudesta. Paytrail toiminnan tärkein periaate on turvallisuus - sekä kauppiaalle, verkkopalvelusta ostavalle kulutajalle että yhteistyökumppaneinamme toimiville pankeille ja luottolaitoksille. Yrityksen kaikki toimintamallit on rakennettu turvallisen verkkomaksamisen näkökulmasta.

Paytraila koskee myös Suomen lain asettamat velvollisuudet huolellisuudesta ja hyvästä hallintotavasta. Paytrail vastaanottaa ainoastaan EU:n pankkitoimiluvan haltijoiden välittämiä maksusuorituksia eikä puolestaan välitä rahaliikennettä sellaisille osapuolille, jotka eivät ole Rahoitustarkastuksen valvonnan alaisuudessa.

Paytrailin kautta tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. PayTrail on myös maksun saaja.

PayTrail Oyj:
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830

 

2. Collector Lasku/Osamaksu

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

KENEEN VOIN OLLA YHTEYDESSÄ JOS MINULLA TULEE KYSYTTÄVÄÄ LASEISTANI TAI TILAUKSESTANI?

 

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään sähköpostitse osoitteessa shop@gloryfy.fi tai puhelimitse numerosta 010 440 9180. Asiakaspalvelumme on auki arkisin klo 9-17

mihin maihin toimitatte tuotteita JA KUINKA TOIMITUS MAKSAA?

 

Toimitamme tällä hetkellä gloryfy.fi – kaupasta ainoastaan Suomeen ja tuotteet tulevat rahtivapaasti.

MIKÄ ON TYYPILLINEN TOIMITUSAIKA?

 

Lähetämme tuotteita päivittäin varastoltamme Helsingistä. Pyrimme lähettämään tuotteen kuljetusyhtiön kautta viimeistään tilauksesta seuraavana arkipäivänä. Alueesta riippuen toimitus kestää 1-4 arkipäivää.

KUINKA VOIN PALAUTTAA LASINI?

 

Jos et ole 100% tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa lasit. Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautus on asiakkaan maksettava omakustanteisesti.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
• asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
• pankkitilinumerosi
• sekä kopio Bonge Oy:n / gloryfyn tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:
Bonge Oy
Itälahdenkatu 25
00210 Helsinki

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan käyttäen samaa maksutapaa kuin alkuperäisessä tilauksessa palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen shop@gloryfy.fi Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa tai kuljetusliikkeellä, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin tai sitä kuljettaneelle kuljetusliikkeelle.

MIKÄ ON TILAUKSENI TILA?

 

Voit kysyä tilauksesi tilaa osoitteesta shop@gloryfy.fi kunnes saamme seurantapalvelun käyttöön. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme numeroon 010 440 9180

EN SAANUT TILAUSVAHVISTUSTA, MITÄ VOIN TEHDÄ?

 

Katso ensiksi roskaposteista onko vahvistus jostain syystä päätynyt sinne? Jos et saa vahvistusta 24 tuntiin, voit laittaa meille sähköpostia osoitteeseen shop@gloryfy.fi

Why can't I find anything on www.post.at with the tracking number that I received?

 

This tracking number can only be seen on www.post.at 24-36 hours after the order.

My package still has not arrived, what can I do?

 

All of our shipments can be tracked using a tracking number on the Austrian Post website (www.post.at). Once you have successfully completed your purchase you will receive an email containing your tracking number within 24 hours (except weekends). If you cannot find any information about where your package is using this tracking number, please contact shop@gloryfy.com

Who should I contact regarding questions, complaints and suggestions about my glasses?

 

Our gloryfy customer service is available at the following times on tel. +43 (0)5288 72800-0 or by e-mail to service@gloryfy.com:

Monday - Thursday: 08.00 - 12.00 / 13.00 - 17.00
Friday: 08.00 - 12.00

How long does the guarantee and/or warranty last for?

 

Basically, a 1 year statutory guarantee and 1 year warranty apply from the invoice date in the case of proper handling. You can find the exact guarantee conditions on the package insert (guarantee booklet).

Which address can I send my complaint to for evaluation?

 

Please send returns and complaint submissions from Austria, Germany and the rest of the EU to the following addresses only:

gloryfy Service department
Schlitters 90
6262 Schlitters
AUSTRIA

 

Please send returns and complaint submissions from Switzerland and Liechtenstein to the following addresses only:

LOWA Schuhe AG
Wengelacher 1
3800 Matten/Interlaken
SWITZERLAND

 

Please send all other international returns and complaint submissions to the relevant address of the current responsible distributor (sales contacts) or for prior written clarification of the target address via service@gloryfy.com

OLEN HÄVITTÄNYT YHDEN SANGAN URHEILULASEISTANI? MITÄ VOIN TEHDÄ?

 

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa shop@gloryfy.fi

Stylefinder – Which shape fits to my head?

 

What types of TRY AT HOME BOX are there?

 

We offer our TRY AT HOME BOX both for sunglasses and for prescription frames. Please note that it is not possible to mix glasses from the sun/sport and the optics collection in one box. If you are interested in a sunglasses and prescription trial, please set up two separate TRY AT HOME BOXes.

How does the TRY AT HOME BOX work for sunglasses?

 

You have the option to have up to 3 pairs of sunglasses sent to you to try at home. You can then try them on at home stress free for five days, to find your personal favourite pair of glasses and keep them. Please simply send the rest of the glasses back to us with the free post label.

I thought the TRY AT HOME BOX was free. Why do I have to give my credit card details?

 

We need a valid credit card for your order, but don't worry – the TRY AT HOME BOX is still free! Your credit card will only be charged if you don't send the glasses back.

During the order process you will be asked to enter a valid credit card number. We need your credit card information for security reasons. The order amount will only be reserved on the card to start with! Your card will only be charged if you don't send back your TRY AT HOME BOX. To avoid this fee, your TRY AT HOME BOX must be provided with a postage stamp and be on the way back to gloryfy unbreakable by the fifth full day after delivery. We will also send you an e-mail reminder, so that you don't forget to return the box on time. If the trial period ends on a weekend or bank holiday, you can simply send it back on the next possible working day.

How do I send the TRY AT HOME BOX back?

 

Please simply send us back your TRY AT HOME BOX with the attached return label from your parcel. Return postage is free with this label. You can post it at the nearest post office. Please ensure that you send the glasses back in the original packaging and without any traces of wear.

Unfortunately, there were no suitable pairs – can I send all the pairs back?

 

Of course you can also return all the glasses from the selection to us. If you need help with your search for the right glasses, you can either look in our style guide or contact: shop@gloryfy.com

When does the final invoice arrive for the glasses?

 

The final balance for your glasses will only be send after your TRY AT HOME BOX has been returned. Of course, you will only be charged for the glasses that you kept. We will debit the relevant amount from your credit card and send you the invoice by e-mail.

Can I redeem discount codes for the TRY AT HOME BOX?

 

You are welcome to enter your discount code when ordering the TRY AT HOME BOX. If you have forgotten to enter the code on order completion, you can make a note of it in your return documents or enclose it, or send it to us by e-mail at shop@gloryfy.com.

Why can’t I select my favourite sunglasses for the TRY AT HOME BOX?

 

You can try on almost all of our glasses at home! However, if certain frames are not available, this is either because they are currently out of stock, or not released for trying on at home at the moment due to low stocks.

In this case, we recommend our virtual trial fitting or a regular order with our 14 day right to return.

I have ordered a second TRY AT HOME BOX. Why is the delivery delayed?

 

We would be pleased to send you a second TRY AT HOME BOX. Please note that we always send the boxes one after another. However, the new order will only be sent once we have received your first box back. 

Overview: Sunglasses lenses without prescription / Plano

 

What types of TRY AT HOME BOX are there?

 

We offer our TRY AT HOME BOX both for sunglasses and for prescription frames. Please note that it is not possible to mix glasses from the sun/sport and the optics collection in one box. If you are interested in a sunglasses and prescription trial, please set up two separate TRY AT HOME BOXes.

 

How does the TRY AT HOME BOX work for prescription glasses?

 

You have the option to have up to 5 pairs of glasses sent to you to try at home. You can try them on at home stress free for five days. Then you can simply order your favourite in your user account, including prescription lenses. Your prescription values will also be requested here.

We will deliver your brand new gloryfy unbreakable glasses, individually made for you, free to your door within approx. 7 working days. Please always send us all the glasses from your TRY AT HOME BOX back with the enclosed post label.

I thought the TRY AT HOME BOX was free. Why do I have to give my credit card details?

 

We need a valid credit card for your order, but don't worry – the TRY AT HOME BOX is still free! Your credit card will only be charged if you don't send the glasses back.

During the order process you will be asked to enter a valid credit card number. We need your credit card information for security reasons and reserve €299, but it is only a reservation! Your card will only be charged if you don't send back your TRY AT HOME BOX. To avoid this fee, your TRY AT HOME BOX must be provided with a postage stamp and be on the way back to gloryfy unbreakable by the fifth full day after delivery. We will send you an e-mail reminder, so that you don't forget to return the box on time. If the trial period ends on a weekend or bank holiday, you can simply send it back on the next possible working day.

How can I order glasses from the TRY AT HOME BOX with prescription lenses?

 

You can simply select your favourite glasses from the TRY AT HOME BOX in your user account and order them. You will also enter your prescription values here. We will deliver your brand new gloryfy unbreakable glasses, individually made for you, free to your door within approx. 7 working days. Please always send us all the glasses from your TRY AT HOME BOX back with the enclosed post label. Your individually made lenses will be incorporated directly into your favourite frames.

When and where do I enter my prescription values?

 

You only enter your prescription values once you have found the glasses you like.

Once you have received the TRY AT HOME BOX, you can enter your prescription values directly in your customer account the moment you have chosen your favourite.

Why can’t I select my favourite glasses for the TRY AT HOME BOX?

 

You can try on almost all of our glasses at home! However, if certain frames are not available, this is either because they are currently out of stock, or not released for trying on at home at the moment due to low stocks.

In this case, we recommend our virtual trial fitting or choosing the glasses you like in a different colour.

How do I send the Optics TRY AT HOME BOX back?

 

Please simply send us back your TRY AT HOME BOX including all glasses with the attached return label from your parcel. Return postage is free with the label, and you can post it at the nearest post office. Please ensure that you send the glasses back in the original packaging and without any traces of wear.

I have ordered a second TRY AT HOME BOX. Why is the delivery delayed?

 

We would be pleased to send you a second TRY AT HOME BOX. Please note that we always send the boxes one after another. The new order will only be sent once we have received your first box back. 

Which glasses can have prescription lenses put in?

 

Almost all of our glasses can be made to your prescription. We offer both corrective frames and sport & sunglasses with prescription lenses. The only exceptions are our sports sunglasses G11, G18, G19 & G20.

How and/or where can I buy prescription sunglasses?

 

We only fit prescription lenses in our sunglasses in cooperation with our gloryfy retailers. Particularly with sports sunglasses, an adequate consultation and the precise measurement of the glasses are very important. The optician on site will also be pleased to help you choose the right model for you. It’s easy to find a suitable gloryfy retailer in your area using our retailer search.

How and/or where can I buy prescription gloryfy corrective glasses?

 

You can find the full range of our innovative gloryfy OPTICS collection with our retailers. Here you can order both single vision or varifocal lenses. The optician will also be pleased to help you choose the right model for you.

 

Alternatively, you have the option to order your glasses online with us. We only directly produce glasses for long and short sightedness with values of up to -4/+3 and cylinder 2. For higher values, varifocals or special requirements (e.g. Prism), please contact our partner opticians, which you can find with the retailer search.

What details do I need to order prescription gloryfy glasses?

 

To order your gloryfy unbreakable corrective glasses, we need your prescription values in the form of a valid prescription from the ophthalmologist or a current glasses prescription from the optician. To centre your values perfectly in the frame, we also need your pupil distance (PD). The pupil distance gives the distance between your pupils and the middle of the nose (in mm). If your ophthalmologist or optician has not stated the PD in the prescription, you can easily measure it yourself with a ruler or your credit card (see FAQ are "measure pupil distance").

 

I already have gloryfy unbreakable sunglasses. Can I buy prescription lenses for them after the fact? 

 

Of course you can have your favourite glasses fitted with prescription lenses for sunglasses by an optician, even after the fact. It’s easy to find the gloryfy retailers in your area using our retailer search.

What are single vision glasses?

 

With single vision lenses, each lens is produced with a uniform prescription. Most frequently, glasses with single vision lenses are produced as distance glasses. However, they can also be used to correct far sightedness (near-distance glasses).

In contrast to single vision lenses, varifocals have several prescriptions included in one lens, to correct several visual impairments at once.

What are varifocals/progressive vision?

 

With varifocal lenses, various prescriptions are integrated into various fields of vision in the lens. In this way, stageless vision is achieved at various distances. Depending on the area of the lens you look through, you can see clearly at the relevant distance.

In the upper area of the lens is the distance area for optimum distance vision. Below it, in the middle part of the lens is the area of vision for objects in the middle distance, such as computers or similar. The lower area of the lens is also described as the reading area and allows unimpaired vision at close distance.

Are prescription gloryfy glasses also available as varifocals/progressive vision?

 

Yes, we produce both single vision and varifocal/progressive vision lenses for our gloryfy unbreakable glasses. Varifocal lenses can only be ordered via our gloryfy retailers. You can find the nearest opticians in your area using the retailer search.

Can I order several glasses with various strengths?

 

If you would like to order several pairs of glasses with different strengths (e.g. one for your partner, or one pair of reading glasses and one pair of distance glasses), you must place a separate order for each pair of glasses. Shipping is always free of charge – so there are no additional costs for you.

Can I change my order later?

 

We process orders as quickly as we can, so that you will have your new gloryfy glasses as soon as possible. Of course we do our best to consider subsequent changes. In this case, please contact us directly by e-mail (shop@gloryfy.com) or telephone (+43 5288 72800).

Where can I track the current status of my order?

 

After successful completion of your order, you will receive an order confirmation from us. As soon as the glasses leave our warehouse, we will of course send you a shipping confirmation including shipment number.

Why do I have to create a user account to order?

 

For one thing, you store your delivery and invoice address here, which you can also manage. You will also need access to the primary selection of glasses models, for example to enter your prescription values directly when ordering your prescription glasses.

What lens materials are available for prescription gloryfy sunglasses and corrective glasses?

 

NBFX unbreakable material - 1.53 Index (standard)

- NBFX unbreakable material, breakage and airbag safe
- Refractive index 45, highest optical quality
- 100% UV protection for all lens colours
- Super hard layer for increased scratch resistance
- Lightweight 1.11g/cm³

 

High Power 1.67 material

- Thinner glass thickness, recommended for high glass prescriptions (lens strength +/-4 dioptres or higher)
- High break resistance (but not unbreakable)
- 100% UV protection for all lens colours
- Super hard layer for increased scratch resistance

What do the abbreviations on my glasses pass and/or glasses prescription mean?

 

The individual values on the glasses pass give information on the visual impairment, and are needed to adjust the lenses of the glasses optimally to your eyes. You can find a short explanation of the most important abbreviations here:

 

R = right eye

L = left eye

D = stands for distance glasses

N = means near distance glasses (reading glasses)

 

Sph = Sphere

The sphere describes the degree of curvature required to correct the visual impairment. The unit for this is called dioptres. These are counted in 0.25 steps. Negative values mean short-sightedness and positive values mean far sightedness.

 

Cyl = cylinder

You will only find an entry for the cylinder value if an astigmatism is present. In this case, the cylinder will balance out the uneven area in the eye. 

 

A = Axis

The axis value is directly connected to the cylinder, and is urgently required if a cylinder value is entered. By implication, there will be no entry for the axis if there is no cylinder value present. The axis value is between 0° and 180°.

 

PD = Pupil distance

The pupil distance describes the distance from the middle of the pupil to the nasal root (middle of the nose). The pupil distance is measured in mm and is an important value for the optimum adjustment of your glasses.

 

ADD = Addition

The addition is an important value when making varifocals. It describes the difference between the existing near distance and distance values. Please note that varifocals can only be ordered directly via one of our gloryfy retailers.

What is the maximum strength for lenses?

 

As a reference value, a strength of +/- 6.5 dpt. applies in the strongest main section. Please contact our gloryfy retailers in your area for a personal consultation. You can find one using our retailer search.

Are gloryfy corrective lenses also available with blue light filter (coll. blue blocker glasses)?

 

We would be pleased to make your unbreakable corrective lenses with a blue light filter. Please contact one of our gloryfy retailers in your area (retailer search) about this. The blue light filter also called blue blocker, protects the eyes and saves them from harmful blue light (e.g. from screens). Please note that the blue light filter cannot be subsequently integrated.

Are prescription corrective and sunglasses also available with prisms?

 

It is no problem to produce gloryfy lenses with prisms. Please contact one of our experienced gloryfy retailers in your area about this (retailer search).

How can I measure my pupil distance?

 

The pupil distance is an important detail for us for the individual production of your glasses. It is measured from the distance from the middle of the pupil to the nasal root, when you look straight ahead. If the pupil distance is not stated on your glasses pass or ophthalmologists prescription, you can easily measure it yourself with a ruler or your credit card (see FAQ area "measure pupil distance").

What range of finishes/coatings are available for corrective lenses?

 

Ultimately with corrective lenses, you can choose between completely clear lenses and photochromatic lenses. Photochromatic means that the lenses darken to the chosen colour (anthracite or brown) independently in the case of sufficient UV radiation, whilst clear lenses always remain clear.

All our clear/photochromatic prescription corrective lenses are fitted with gloryfy premium coating as standard (super hard layer – UV protection – super anti-reflection coating on both sides). As an upgrade, you can also finish your lenses with the first class coating (super hard layer – UV protection – super anti-reflection – hydrophobic clean layer), i.e. with the Lotus effect.

What selection of colours and functions are available for prescription sunglasses lenses?

 

You can choose individual prescription sunglasses from a range of different lens colours, tone level and functions. Both polarised and photochromatic lenses can be ordered. The only thing that is not available compared to the plane lenses without prescription strength is TRANSPOL lenses (photochromatic AND polarised). To make the right choice for you, it is best to have a specialist consultation with your gloryfy optical retailer near you. You can find one using the retailer search.

What finishes/coatings are available for prescription sunglasses lenses?

 

All our prescription sunglasses lenses are fitted with gloryfy premium coating as standard (super hard layer – UV protection). As an upgrade you can also finish your prescription sports sunglasses lenses with the first class coating (super hard layer – UV protection – super anti-reflection – hydrophobic clean layer) on the reverse side or both sides.

 

Of course, the lenses can also be mirrored in various designs, then the first class coating on the rear side is automatically included. The following colours are available as mirrored coating: red, blue, yellow-gold, green and silver.

What is the pupil distance and why do I need to state this?

 

The pupil distance describes the eye distance and is stated in millimetres. It is measured on the left and right hand side from the distance from the middle of the pupil to the nasal root, when you look straight ahead. Don’t worry if this value differs slightly on the left and right. Both values can but must not necessarily be identical. This individual detail is an important starting point for us to determine your lens centring, and therefore essential in the production of your personal glasses.

Where can I find my pupil distance and/or how can I measure this?

 

You can find the pupil distance on your glasses pass and/or prescription with the abbreviation PD. We require a left and right value for this (e.g.: PD - R 33 / L 32), if only one value is stated, then please divide the value for the sake of ease (e.g.: PD 66 -> L 33, R 33). If nothing is stated, no problem. Then you simply need to have this value measured subsequently by the optician/ophthalmologist, or do it yourself.

The pupil distance is measured from the distance from the middle of the pupil to the nasal root, when you look straight ahead. Simply take a normal card (credit card, debit card or similar) and place it centrally below your nose. Then take a selfie and send us this picture. We will of course treat this picture as strictly confidential, and it will not be passed on to third parties. We simply take the scale of the normal sized card and calculate your pupil distance from this. It is important that you hold the card straight, and look completely straight, in the centre of the camera. We have a made a video here to illustrate this better.

 

Inclinox: Glasses fitting has never been so easy

 

The gloryfy Inclinox Technology combined with the flexible special plastic NBFX enables the perfect adjustment of the temples to the wearer's needs at any time. Therefore you can adjust the temples YOURSELF at any time. This technology is built into all LIFESTYLE and OPTICS models. Are you lying comfortably on the couch and relaxing? Then you can adjust the temples so that the glasses have a relaxed fir (bend the temples upwards). Are you on your way to the next top sporting performance, and your glasses need to sit really securely? No problem, just bend the ends of the temples down so that maximum hold is ensured.

 

    

ONKO LUOTTOKORTTITIETONI TURVASSA SIVUILLANNE?

 

On, kaikki data lähetetään SSL -suojattuna suoraan Paytrail Oyj:lle joka toimii maksunsaajana kaupassa.

MITÄ TEETTE HENKILÖKOHTAISILLA TIEDOILLANI?

 

Tietojasi käytetään ainoastaan tilauksen loppuun saattamiseen ja lähettämiseen emmekä luonnollisestikaan luovuta niitä kolmansille osapuolille. Voit lukea lisää tietosuojalausekkeestamme täältä.

MIKÄ ON SSL SERTIFIKAATTI?

 

SSL—Secure Sockets Layer ja myös Transport Layer Security on verkko protokolla suojattuun ja salattuun tiedon siirtämiseen

Made in Austria
Ilmainen toimitus
14 päivän palautusoikeus
Turvalliset maksupalvelut
Turvallinen kaupankäynti
Österreich · de Deutschland · de Schweiz · de Liechtenstein · de Italien · it Frankreich · fr Slovenai · si Finland · fi Benelux · nl UAE · en International · en
Suomalainen English